|
A
projekt az Európai Unió támogatásával az Európai Szociális Alap és a Magyar
Állam társfinanszírozásával valósul meg.
Támogató elérhetőségei:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága
honlapja: www.nfu.hu
Közreműködő szervezet honlapja:
www.okmt.hu
Pályázat azonosítója: Támop-3.4.3-09/1-2009-0011
Kedvezményezett neve: Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Zeneművészeti
és Táncművészeti Intézmény
Kedvezményezet elérhetősége: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2/b
Közreműködő szervezet: Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő
Igazgatósága
Közreműködő szervezet elérhetősége: 1055 Budapest, Bihari János utca 5.
A projekt címe: Kompetencia alapú oktatás bevezetése Gyömrő város
Weöres Sándor Általános Iskolájában
Pályázó
neve: |
Gyömrő Város
Önkormányzata |
Projekt
megnevezése: |
Kompetencia
alapú oktatás bevezetése Gyömrő város Weöres
Sándor Általános Iskolájában |
OP név: |
TÁMOP |
Pályázat
neve: |
3.1.4-09/1
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés -
Innovatív intézményekben |
Beruházás
helye (régió): |
Közép-Magyarország |
Beruházás
helye (megye): |
Pest |
Beruházás
helye (helység): |
Gyömrő |
Megítélt
összeg: |
22 145 200
.- HUF |
Támogatás
aránya: |
100 % |
Támogatási
döntés dátuma: |
2009.09.17 |
A
projekt általános ismertetője
Beszámoló a TÁMOP 3.1.4-es pályázat szakmai megvalósításáról
Beszámoló a
pályázat megvalósításáról 2010. jún. 18.
TÁMOP 3.1.4 PÁLYÁZAT
A Weöres Sándor Általános Iskolában
Gyömrő
TÁMOP 3.1.4-09/1-2009-0011
2009/2010. tanévben intézményünk, a Weöres Sándor Általános Iskola AZTI részt
vesz a TÁMOP 3.1.4. pályázatban.
Az Európai Uniós projekt 22 millió forintot jelent az intézménynek, amely a
pedagógusok továbbképzésétől az infrastruktúra fejlesztéséig számos
tevékenységet és lehetőséget biztosít.
A pályázatban vállalt kötelezettségek nagy terhet jelentenek az intézménynek, a
pedagógusoknak és az iskolában működő valamennyi kollégának. De reméljük, az
eredménye hamarosan érzékelhetővé válik.
Miért van szükség az átalakulásra?
Mi jellemzi a XXI. századi iskolákat?
Számos pedagógus véleménye alapján, megállapítható, hogy a XXI. századi
gyermekek tanulása nagyon különbözik a XX. századi, vagy századvégi
módozatoktól. Az info-kommunikációs technológiai forradalom hatására szinte
napról napra egyre több, hihetetlen mennyiségű információhoz férnek hozzá
tanulóink. Gondoljunk csak az interneten történő böngészésekre, vagy
szörfözésekre. Egy-egy szóból, fogalomból még több száz, több ezer adat után is
kutathatunk. Az elemzők szerint, az utóbbi években a tudományos adatok
mennyisége 2-3 évente duplázódik.
Azonban a sikeres emberek képesek az információk összegyűjtésére,
szelektálására, hatékony felhasználására. Meg kell tanítanunk a gyermekeket
arra, hogy rövid távon : egyénileg is tudjanak érvényesülni az őket körülvevő
információ-áradatban, és sikeresen sajátítsák el az önszabályozó tanulási
képességet.
Hosszabb távon: a gyorsan változó társadalmi struktúrákhoz, valamint a
munkaerő-piaci igényekhez is sikeresen tudjanak alkalmazkodni.
Mindezek alapján a TÁMOP 3.1.4. pályázat a tanári szerepek átalakítására,
megújulására, a digitális tananyagok és tartalmak egyre
jelentősebb használatára, a kompetencia alapú oktatás bevezetésére
és fenntartására, valamint intézményi innovációkra biztosít kereteket.
A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS JELLEMZŐI
A TÁMOP 3.1.4. pályázat kötelező tevékenységei a Weöres Sándor Általános
Iskolában:
Továbbképzések
TÁMOP 3.1.4-09/1-2009-0011
Továbbképzés témája |
Időkeret |
Tervezett pedagógus létszám |
Kompetencia alapú oktatási programcsomagok
bevezetését támogató képzés:
-szövegértés-szövegalkotás
5-8. oszt
- matematika 1-4. oszt.
- matematika 5-8. oszt.
- idegen nyelv 1-4. oszt |
30
óra |
2
fő
1
fő
2
fő |
SNI
(sajátos nevelési igényű) gyermekek
együttnevelésére felkészítő képzés |
60
óra |
2
fő |
Integrációs Pedagógiai Rendszer (IPR)
alkalmazását elősegítő képzés |
60
óra |
30
fő (tantestületi képzés) |
Informatikai alapozó képzés |
30
óra |
10
fő |
Infokommunikációs technológiát alkalmazó oktatás
bevezetését támogató képzés (IKT) |
30
óra |
12
fő |
Új
tanulásszervezési eljárás bevezetését támogató
képzés |
30
óra |
10
fő |
Tanulói differenciálás heterogén csoportban |
30
óra |
12
fő |
Változás menedzsment - vezetőképzés |
30
óra |
1
fő |
Új
oktatásszervezés az intézményekben -
vezetőképzés |
30
óra |
1
fő |
Témahét
Demokrácia modul
IKT-val támogatott órák
Tanmenetrészlet,
óravázlat,
segédanyag
Tanulói prezentációk
Természetism
Techn.
Biológia
Magyar
Tanári prezentációk
Biológia
Technika
Földrajz
·
Ünnepeink, hagyományaink– másként
·
Ökoiskola projekt a fenntarthatóság jegyében
(Óvoda –iskola átmenet)
IKT-val támogatott tanórák, ismeretszerzés hatékony tervezése tematikus
linkgyüjtemény segítségével
Szövegértés kompetencia fejlesztése 6. és 8. évfolyamon