„Nem szükséges minden bennünk szunnyadó képességet tudatosítani, elég, ha használjuk ezeket.”
Időpont: hétfő 6. óra
Helyszín: Csokonai épület 1. emelet
Korcsoport: 1. évfolyam
A tehetségfejlesztés sokféle, hiszen minden egyes tanuló személyisége egyedi és megismételhetetlen.
A tehetség-összetevők legfontosabb jellemzői közül a következőkre fókuszáltunk az idei tanévben a játékos tehetséggondozó foglalkozásainkon:
- elvont gondolkodás, fogalomalkotás, kombinációkészség,
- jó memória és beszédkészség,
- alkalmazkodóképesség, új helyzetekben történő rugalmas váltás,
- kritikus, független gondolkodás.
Kreativitás:
- gördülékeny, rugalmas és eredeti gondolkodás,
- ötletgazdagság, szokatlan feladat – és helyzetmegoldások,
- az új, különös, akár irracionális gondolatok, alkotások, tevékenységek iránti fogékonyság,
- kíváncsiság, merészség, szellemi játékosság, kockázatvállalás,
- a bizonytalan helyzetek toleranciája, humorérzék
A gyerekek kiválasztásának szempontja: Tímár-tesztek
Ízelítő a program tematikájából:
- táblás játékok
- internetes fejlesztő, logikai játékok
- szövegértés , anyanyelvi játékok
- figyelemkoncentrációs játékok
- gondolkodtató feladatok
- logikai feladatok
- dramatizálás
- az emlékezet fejlesztésére irányuló játékos feladatok
A feladatok megoldását egyénileg illetve csoportosan végezzük, az adott feladatnak megfelelően.
A tehetséggondozó foglalkozás célja: a tanulók motiváltságának növelése „kevésbé erős oldaluk fejlesztése” játékos formában.
Szabóné Varga Erika foglalkozásvezető
KREATÍV TEKNŐCÖK
Időpont: Csütörtök 13-14.30 h-ig.
Helyszíne: Csokonai Iskola, 2. b osztályterme.
Korcsoport: 9-10 éves tanulók.
Tehetséggondozó tevékenység neve: Tehetséggondozás Logo pedagógiával Tehetségterület: logikai-matematikai, térbeli-vizuális, szókincsfejlesztés-kifejezőkészség.
A tehetségterülethez szükséges tehetségjellemzők: kiváló logikai képességek, nagyon jó problémamegoldás, rendkívüli kreativitás.
A tehetséggondozó foglalkozás célja: a tehetséges tanulók gondozása, a tanulók sikerélményhez juttatása. A számítógép, mint a tanuló tevékenységére azonnal reagáló eszköz, lehetőséget teremt az egyéni ütemű tanulásra, a tehetségekkel való különleges foglalkozásra. A hétköznapi életben is alapvető fontosságú az algoritmikus gondolkodás fejlesztése, erre ugyancsak jó lehetőség nyílik az IMAGINE Logoban.
Ebben a tanévben kitűzött célunk: indulni a Logo Országos Tanulmányi Versenyen.
A tehetséggondozó foglalkozás munkaformája: Egyéni, páros és csoportos – a témától függően. A tehetséggondozó foglalkozás tematikája, óraszáma: 74 óra. Régebbi munkáink a COMENIUS LOGO-ban programozással, a LAPODA MESÉ-ben szerkesztéssel készültek.
A foglalkozásokat tartja: Földvári Lászlóné
JÁTÉKMEZŐ
Időpont: Hétfő 13-14 óráig
Helyszín: Csokonai Iskola, 3. b osztályterme
Korcsoport: 9-10 éves tanulók
Játékmező – bábuk – cél – lépésszabály – nyitóállás. Röviden táblajáték. Az ember talán legjellemzőbb találmánya, magasabb intelligenciájának egyik kétségbevonhatatlan “bizonyítéka”.
Táblajátékokon, társasjátékokon keresztül fejlesztjük a gyerekek logikus gondolkodását, szociális kompetenciáját, társas viselkedését. Az egyszerű táblajátéktól haladunk a kombináltabb stratégiai játékok felé…
A foglalkozásokat tartja: Szimet Éva
IDŐKERÉK
Foglalkozás neve: IDŐKERÉK
Foglalkozás ideje: kedd 12.45- 13.45
A foglalkozást vezeti: Hochreinné Kókai Ibolya
Az Időkerék komplex tehetséggondozó műhely, mely történelmi játszóház keretén belül fejleszti:
- az érzelmi és
- értelmi intelligenciát,
- a logikus gondolkodást.
Elősegíti a:
- a komplex látásmód kialakulását,
- rendszerező képesség alakulását,
- a társas kapcsolatok fejlődését,
- nemzeti kultúránk megismerését.
Azoknak a tanulóknak kínálom a színes foglalkozások anyagát, akik a letűnt idők eseményeiről szívesen hallanak részletesebben, nagy kedvvel kutakodnak hazánk kulturális emlékei között, örömmel készítenek korabeli tárgyakat, eszközöket és elevenítenek meg egy-egy korszakot.