Iskolánkban 2009-óta, minden szeptemberben az első évfolyamon az osztályfőnökök elvégzik a Tímár-féle képességmérést, ennek eredménye alapján kerülnek be a tanulók a felzárkóztató fejlesztő programba, tehetséggondozó csoportba.
A tanulási képességmérés célja
„Azaz az iskolába kerülő elsősökkel végezzünk részletes tanulási képességvizsgálatot. Így a kapott helyzetkép objektívebb viszonyítási lehetőséget ad a későbbi eredmények becsléséhez és értékeléséhez, az eredménymérések árnyaltabb elemzéséhez. Az elsős tanítók képet kaphatnak az osztályukba került gyerekekről a tanulási képességet meghatározó pszichikus funkciók fejlettségét illetően.”
Dr. Tímár Éva (Értékelési Szakértő)
Így hatékonyabb lesz a pedagógiai tervezés és az egyéni fejlesztés.
A mérés két feladatlap – sorozatból álló eszközrendszer.
Ez a feladatrendszer több területet ölel fel, amely a tanulási képességeket vizsgálja. Ebben a csoportos adatfelvételi formában még az olvasni, írni nem tudó gyerekek is tudnak dolgozni.
Nemzetközi kutatások tanúsítják, hogy az iskolai tanulás eredményességével szorosan összefügg az észlelési és észlelés-mozgásos struktúrák fejlettsége. A mérőanyag ezekre a területekre összpontosít. Az észlelés mellett az emlékezet és a figyelem is nagy szerepet kap a gondolkodási műveleteknél, erre épül a hatékony tanulás.