Február 5-én volt a Biztonságos Internet Napja. Iskolánk olyan fontosnak tartotta a témát, hogy úgy döntöttünk, hogy több szinten foglalkozunk a témával.

A Kék vonal alapítvány útmutatásait figyelembe véve az osztályfőnökök osztályfőnöki órán foglalkoztak ezzel a témával. Holnapunkra feltöltöttük a következő gyakorlati tanácsokat nyújtó kiadványt: Kék vonal alapítvány- tanácsok szülőknek Értsen a gyerek nyelvén! – Tippek és tanácsok felnőtteknek, akik tudatos médiahasználóvá szeretnék tenni gyermeküket. Fejtörés ez a felnőtteknek, meddig engedjék meg gyermekeiknek a szabadságot ebben a témában, hiszen gyakran maguk sem értik, miről beszél a gyerek, nemhogy segíteni tudnának neki az eligazodásban. Ássuk bele magunkat, térképezzük fel, mit tehetünk meg felnőttként ebben a kicsit idegen világban, tegyünk egy-két lépést a média és így a gyerekek megértése felé!

A Kék vonal tanácsait követve nyomtattunk, lamináltunk és minden osztályterembe eljuttattunk két plakátot, amely gyakorlati segítséget nyújt gyermekeinknek baj esetén.

 

Iskolánk előadót hívott: Dr Barcsi Katalint, aki a Safer Internet magyarországi képviselője, családjogász. Az előadó vizuális eszközzel, kivetítéssel tette színesé az előadást, amely közvetlen, baráti hangulatban zajlott. A szülők figyelmesen hallgatták az előadást, érdeklődők voltak, amit az is mutatott, hogy előadás közben többen kérdeztek, kifejtették röviden a véleményüket. Mások, akik egyéni problémákkal fordultak az előadóhoz, ott maradtak az előadás után és egyénileg kaptak választ a kérdéseikre. A szülők visszajelzései azt mutatják, hogy az előadó kedvesen, türelmesen, megértéssel foglalkozott egyéni gondjaikkal.

Az előadó hasznos tippeket adott a szülőknek és pedagógusoknak a következő témákra kitérve:

  • Különböző közösségi oldalak-és veszélyeik
  • Adatvédelem a közösségi oldalakon
  • Személyes adatok védelme
  • Online játékok veszélyei, internetfüggőség
  • Gyakorlati tanácsok az eszközök blokkolására
  • Online ismerősök és idegenek a közösségi térben, valós és online élet
  • Cyberbullying, sexting, játékok,
  • Káros vagy nem kívánatos tartalmak
  • Szerzői jogok

Iskolánkban az iskolarendőr bevonásával több osztályban is osztályfőnöki órák keretében foglalkoztak az internetes bűnözéssel, hiszen tanulóink nem is tudják, hogy az interneten zajló különböző események bűncselekmények.

A szülői értekezlet előtt tanáraink egy szülői online kérdőíven kaptak információt arról, hogy mennyire tájékozottak az internet és a zaklatás világában, valamint mit tudnak gyermekeik internetes szokásaikról. Nevelési értekezlet keretében értékeltük ezeket a kérdéseket, hogy minél előbb segítséget nyújthassunk a családoknak veszély esetén.

 

Közösen egyetértettünk abban, hogy az internet önmagában nem káros, de ha visszaélnek vele, illetve, ha a visszaélések kockázatát alábecsülik, akkor ez szorongáshoz, szenvedéshez vezethet. Célunk a biztonságos webhasználati légkör kialakítása. Jó gyakorlatokat osztunk meg és terjesztünk a gyerekek általános jólétének előmozdítása érdekében, az antiszociális viselkedés kezelésére és megelőzésére, és általánosságban a bűnözés visszaszorítására.