Játékos tehetséggondozás

Nem szükséges minden bennünk szunnyadó képességet tudatosítani, elég, ha használjuk ezeket.”

Helyszín: Csokonai épület 

A tehetségfejlesztés sokféle, hiszen minden egyes tanuló személyisége egyedi és megismételhetetlen.

A tehetség-összetevők legfontosabb jellemzői közül a következőkre fókuszáltunk az idei tanévben a játékos tehetséggondozó foglalkozásainkon:

  • elvont gondolkodás, fogalomalkotás, kombinációkészség,
  • jó memória és beszédkészség,
  • alkalmazkodóképesség, új helyzetekben történő rugalmas váltás,
  • kritikus, független gondolkodás.

Kreativitás:

  • gördülékeny, rugalmas és eredeti gondolkodás,
  • ötletgazdagság, szokatlan feladat – és helyzetmegoldások,
  • kíváncsiság, merészség, szellemi játékosság, kockázatvállalás,
  • a bizonytalan helyzetek toleranciája, humorérzék

A gyerekek kiválasztásának szempontja: Tímár-tesztek 

Ízelítő a program tematikájából:

  • táblás játékok
  • internetes fejlesztő, logikai játékok
  • szövegértés , anyanyelvi játékok
  • figyelemkoncentrációs játékok
  • gondolkodtató feladatok
  • logikai feladatok
  • dramatizálás
  • az emlékezet fejlesztésére irányuló játékos feladatok

A feladatok megoldását egyénileg illetve csoportosan végezzük, az adott feladatnak megfelelően.

A tehetséggondozó foglalkozás célja: a tanulók motiváltságának növelése „kevésbé erős oldaluk fejlesztése” játékos formában.

Szabóné Varga Erika foglalkozásvezető

Eseménynaptár

Csengetési rend