Felső-mérés

Országos kompetenciamérés elemzése 2017.március 1.

A matematika kompetenciaterület vizsgálata

  6. évfolyam 8. évfolyam
Weöres S. 1527 1621
országos átlag 1486 1597
ált. isk. orsz. átlaga 1479 1580
 országos-városi isk. átlaga 1466 1569

 

Szövegértés kompetenciaterület

  6. évfolyam 8. évfolyam
Weöres S. 1539 1627
országos átlag 1494 1568
ált. isk. orsz. átlaga 1487 1550
országos-városi isk. átlaga 1475 1538

 

Mindkét mérési területen magasabb színvonalon teljesítettek a diákok,mint az a 6.évfolyamos mérés alapján várható volt, fejlődésük meghaladja az országos fejlődési szintet.

 

Minden évfolyamon és minden mérési területen alacsonyabb iskolánkban a mérésben alapszintet nem teljesítők aránya, mint az országos átlagban (városi iskolákat vizsgálva). A 6. évfolyamos matematika, a 8. évfolyamos szövegértés esetében közel fele annyi.

Minden mérési területen és évfolyamon jobban teljesítettek a csoportok, mint ami a családi háttér alapján várható volt.

A csoportok átlag képességpontjainak elemzése a családiháttér-index alapján

mérési évfolyam   matematika szövegértés
6. évfolyam várható eredmény 1489 1503
valós teljesítés 1527 (+38) 1539 (+36)
8. évfolyam várható eredmény 1601 1571
valós teljesítés 1621 (+20) 1627 (+56)